svett å grill

Fy FAN va det var tungt på gymmet idag, otroligt hett, ändå var jag där 7, förstår inte ens hur folk orkar gå dit under dagtid..

Igår tog jag och Jerry våran grillhink och vandrade ut till viksholmen och stekte oss lite kött och åt god sallad och guacemole till det, helt underbart gött var det!
Jerry testade att "rubba in" kryddor istället för att ha marinad, funkade mycket bra, blev inte lika slafsligt, man får inte glömma bort köttet bara, kan tänka mig att det lättare blir torrt. Och ett plus till - var jättelätt att rengöra gallret när det inte var indränkt i olja! :)
Jerry skulle ha tatuerat sig igår, men då ringde Jimmy, tatueraren, hans barn hade varit sjukt under helgen, så han hade inte hunnit skissa färdigt tyvärr, så det blev inställt. Mycket tokigt och synd, men har man barn kan man ju inte rå för sånt precis!
Så nu fick Jerry ny tid, han ska dit den 20 augusti, så han hinner väl precis läka innan han ska börja nya skolan, blir nice det :)

Ikväll blire att åka ut till Klässbol och hälsa på mor, far, Micke, Teza och Liam, så det blir säkert grillat ikväll också, myket trevligt!

Och imorgon blir det roadtripåkning till Grebbestad, ska bli väldigt kul, tror aldrig jag varit där, knappt varit på västkusten alls faktiskt.

Nej, nu ska jag slänga in bröd i ugnen.

ADIOS!

Kommentarer
Postat av: Tess

Ha en skoj (och säker) resa till Grebbestad! :-)

2011-08-02 @ 23:53:07
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0