Tänkt om lite

Efter våran sista föreläsning i fredags kom de som har hand om programmet in och pratade om vårat program.
Vi har 4 olika valbara kurser att välja bland till hösten, vi måste ta 2 ELLER om vi ville kunde vi ta fler, men det skulle bli kämpigt.
Men ok, tog tre av dem, för jag vill läsa alla tre; avslappning, massage och kost.
Nu kom de in och sa att vi måste ändra om, att vi inte kan läsa mer än två kurser inom programmet. Den tredje får vi ändra till fristående kurs. Men då är det ju inte säkert att man kommer in på den, för då hamnar man i samma kö som alla som är utomstående som söker.
Ok, vilken har man minst "behov" av, började jag fundera på. Kollade på vad kurserna innehåller och nu tror jag att jag har bestämt mig.
Jag väljer bort massagen. Det som är synd med den kursen är att man inte blir certifierad massör, vilket kan vara bra att ha ett papper på om man ska ha en hemsida. Även om jag säkert skulle ha bättre kunskap bakom mig om jag gick den på universitetet. Men det känns bra att kunna ha det certifikatet.
Så jag tänkte anmäla mig till en kurs i det på medborgarskolan istället. Det kostar ju en jobbig slant, men jag får då bra utbildning, certifikat plus att jag får låna massagebänk av dem under tiden jag går där.
Så får det nog bli.
Nu - åter till tentan!

Kommentarer
Postat av: Tess

Låter som ett smart val! Du kan ju alltid "efterläsa" den kursen efter att din utbildning är klar om du känner att du vill fylla på mer :-)

2012-06-03 @ 23:38:43
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Malin

Det låter vettigt kära du. Sen är det ju bra om du inte lassar på dig för mycket, fast då kanske avslappningskursen får visa vad den går för. ;)

2012-06-03 @ 23:40:55
URL: http://bloggingmolly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0