Muuu

Tjo!
Första dagen gjord, kändes skitbra, bra klass, bra lärare, soft rektor.
 
Har sådär 7,5 mil att åka enkel resa, det är bara att puttra på.
Många halvsmå asfaltvägar genom älgtäta områden gör att farten sällan är högre än 80 km/tim, men vad gör det när man har morgonpasset i p3 att lyssna på när man åker dit, för att sen tokmangla hårdrock på vägen hem? ( FÖR PP3 VILL JAG INTE LYSSNA PÅ, BLÖÖÖÖRGGGH)
 
På hemvägen idag, på en av dessa småvägar märkte jag att någonting var fel.
Min bild av vägen var inte som den brukar ha varit innan.
Men vad var fel?
 
-----
 
--------
 
-------------------
 
AHA!
Det går kor på vägen!!
Och inte några gulliga små svartvita med tindrande ögon, utan stora jävla feta köttkor. Hade jag ställt mig bredvid den största hade väl manken nått mig till tuttarna.
 
Vad gör jag?
Där är jag mitt ute i ingenstans, 5 kor lunkar på vägen, lite sådär jätteskrämda, för de sprattlade för minsta ljud.
Ska jag gå ut till närmsta hus och säga till?
Men - tänk om de börjar springa efter mig om jag går ut från min säkerhetszon?
Alltså - det var såna jävla giganter.
 
Jag körde feghetssättet.
Jag puttrade på i 5 km/tim förbi kossorna, skakade väl som ett litet asplöv, precis när jag åker bredvid dem tittar den största in i bilen, rakt i ögonen på mig.
Haha, trodde jag skulle dö. Men tog mig förbi å gasade iväg fort som fan å blinkade med helljusen åt mötande bilar.
 
Hoppas bonden fick tag i sina kor.
Hoppas ingen kom till skada.
Typ såna bjässar var det, öööhhhöhöööörrrrgggll....
Ska ju bara köra förbi där i två år - ingen fara!
 
Tjipp tjo!
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Hoppas korna är säkert hemma nu då så du slipper köra om dem fler gånger :-)

2014-08-26 @ 14:13:12
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0