Smått kaos

Shit vilken vecka detta varit än så länge.
För ett tag sen blev jag varslad, så mitt i allt jag gör går tankarna runt - Vad ska jag hitta på? Jag måste hitta ett jobb - Jag måste studera. -Vart är den jävla lottovinsten?
Och den stora fråga är ju - vad mer kommer hinna att hända innaan denna skitveckan är över?
 
På tisdagen skulle jag ta bilen till jobbet, samåker med en annan från Stömne. Hennes gubbes bil hade gått å blivit trasig, så hennes gubbe tog hennes bil, eftersom hon ju kunde åka med mig. Är ni med?
Ja, då iaf, hoppar jag glatt ut till bilen - Å DEN STARTAR INTE.
Men faaaaaaan, vad gör vi nu? ringer frustrerat till arbetskamraten, som kommer på att det går en skolbuss runt 7, så den kan vi ta. Då gick jag bort till henne, fick en rundvisning i hennes hus, å så gick vi till busshållplatsen.
Bussen kom, vi åkte till Klässbol och hade en sträcka att gå för att komma till jobbet. Utan reflexer, med mörka kläder. fick ju mer eller mindre hoppa ner i diket när det kom bilar, vi hade ju inte rustat oss för att vara ute i mörkret, blaaargh. 
Så, 40 minuter försenat kom vi fram.
Vi fick skjuts av en annan arbetskamrat hem, som skulle hjälpa mig få igång bilen med startkablar. Men när vi kommer hem startar bilen, lite ringrostigt, men den startar. 
"Men åh så bra, då tar jag en sväng med den så den blir varm i systemet", tänker jag, men går in med en väska i huset först. (Då hinner min arbetskamrat åka iväg.)
Jag går och sätter mig i bilen - å den RÖR SIG INTE. Då verkar handbromsen ha fastnat på nåt jävla vis, gasade å backade som en toka - ingenting hände.
Berättade för Jerry om min dag när han kom hem, han säger "hmm", går ut, startar bilen, backar ut å kan köra iväg. Då har det väl släppt när jag krånglat, men mitt ansiktsuttryck var nog inte av denna världen.
En tredje arbetskamrat kommer på kvällen å kollar in bilen, kamrem och servorem är typ bapdåliga får jag veta, så det är dags för byte. Jahaaaaaa??? Kul???
Men men, vi fikade lite å pratade skit sen, så då kändes det inte lika tråkigt.
 
Fick nästan plats i fotpallen på hotellet i dec när vi var i Uppsala å kollade på Ereb Altor & Thyrfing!
 
Så blev det onsdag morgon, går ut fem minuter tidigare till bilen, för att se om den startar, för att se att allt är ok. Öppnar bilen, slänger in väska, drar ur motorvärmarkabel....men sen börjar det intressanta.
Jag hittar inte bilnyckeln?
Jag låste ju precis upp bilen, den måste ha hamnat i handväskan, börjar gräva, gräver djupare, vänder upp å ner å in å ut på jäveln två gånger. Börjar glo på backen, börjar titta i tändningslåset, börjar känna i jackfickor-BORTA.
Får springa in efter ficklampa, har så kasst ljus vid bilarna, lyser runt på backen, hittar inte ett jävla skit, men tillslut hittar jag den, jag tappade den inne i en liten byggd låda där vi har kontakterna för motorvärmarna, längst inne i ett litet jävla hörn.
Så, jag gick ut fem minuter för tidigt, åkte fem minuter för sent.
 
Detta är säkert inte underhållande att läsa, men döh, det skiter jag i. Två av tre dagar har börjat kaotiskt, jag undrar vad som händer imorgon. som tur är så är det inte jag som kör då iaf....
 
Goe Liam å ja!
 
(Hah, såg ni hur jag lyckades hålla er kvar i mitt bilkaos pga bilderna?
Och hur vet jag det?
Annars skulle ni inte läsa det här...höhöhöhöhhöhöhö
 
Har ni ett jobb att ge mig så tackar jag gladeligen!
 
Tjipp tjo!
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Hahahaha! :-D Jag skrattar inte åt ditt bilkaos utan åt hur underbart du berättar det! Du borde bli krönikör för någon tidning, där har du ditt framtida jobb :-)

Svar: Åh tack :)Skriva har jag alltid gillat.
Kanske ska ta å skriva den där boken nu när man bli arbetslös då... :)
Bella the Bean

2014-02-05 @ 22:50:18
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Micke

Haha, jag undrade faktiskt hur du skulle få in Liam i kaoset!

2014-02-10 @ 21:57:07
Postat av: Malin

Vad lika du och Liam är! :)

2014-02-27 @ 23:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0